Aandachtspunten bij het zoeken naar de juiste kantoorruimte

Westland 21.10.2024 – Wanneer je als frisse ondernemer op zoek bent naar kantoorruimte, dan is het goed te begrijpen dat je bij je zoektocht niet over één nacht ijs gaat.

Het is namelijk zeer relevant om een goede kantoorruimte te hebben, zeker als je ook personeel in dienst hebt. De kantoorruimte is immers de plek waar jullie samenkomen, aan projecten werken en er verder alles aan doen om het bedrijf te laten groeien.

Wat dat betreft kun je ook stellen dat een goede kantoorruimte, naast natuurlijk de juiste vaardigheden, het fundament van je bedrijf is. Daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je niet alleen een betaalbare ruimte weet te vinden, maar ook een die aan de eisen voldoet. Maar wat zijn dan de belangrijkste aandachtspunten?

Voldoende ramen

Ga je kantoorruimte huren Rotterdam? Zorg er dan voor dat de kantoorruimte is voorzien van voldoende ramen, want dit is om meerdere redenen zeer gunstig. In de eerste plaats voelt het dan optisch groter binnen je kantoorruimte omdat je de vrijheid van het buiten  ervaart. Daarnaast komt er met voldoende ramen natuurlijk ook veel natuurlijk daglicht binnen en daar krijg je gigantisch veel energie van, terwijl het tegelijkertijd goed is voor de concentratie. Dus dan wordt werken aan een project een stuk gemakkelijker.

En misschien wel het belangrijkste: wanneer je kantoorruimte van voldoende ramen is voorzien dan krijg je sneller inspiratie, dus het is ideaal voor bedrijven die actief zijn in de creatieve sector. Juist door even voor je uit te staren, kan je op zeer goede ideeën komen .

Hoe is de omgeving?

Iets wat nog weleens wordt vergeten: hoe is de omgeving rondom je kantoor? Besef dat je een groot gedeelte van je tijd in je kantoorruimte bent en dat dit ook voor je collega’s geldt. Dat betekent dat je niet te veel last moet hebben van het geluid van de straten, maar bijvoorbeeld ook niet van je buren. Bovendien is het fijn dat een kantoor een beetje in de buurt is van mooie voorzieningen. Dat je werknemers een lekker broodje kunnen halen in de pauze of dat ze even kunnen wandelen door de natuur. Dat zal zeker bijdragen aan de geestelijke gezondheid en hun algehele welzijn.

De ruimte zelf

Dan is het als laatste nog relevant om veel aandacht aan het interieur te besteden, door te kijken hoe je het zo gezellig mogelijk kan maken, terwijl tegelijkertijd de creativiteit ondersteund wordt. Doe dit bijvoorbeeld door de ruimte van mooie planten te voorzien of plaats inspirerende quotes. Vergeet ook niet aan praktische zaken te denken: hoe zit het bijvoorbeeld met de vloer? Vloerbedekking is bijvoorbeeld gezellig, maar lastig te onderhouden. Zorg dus ook voor een onderhoudsvriendelijke vloer.

Advertentie